dinsdag 19 oktober 2010

Nog één keer naar de Walmart en in Freehold

Vanmorgen waren we om 09.00 uur gereed voor vertrek naar de laatste campground. We maken nog een foto van een fraaie Halloween versiering en stoppen nog even bij Monique en haar medereizigers om gedag te zeggen. Monique neemt nog snel een kijkje in onze RV en zegt ook dat Road Bear echt een klasse beter is dan de Moturis waar zij in rondrijden.

Nog een foto van de vele pompoenen die je overal langs de weg ziet en als we Lancaster uitrijden zien we nog wat Amish people en ... een paard met koets bij een benzinestation. Harry zit zich net af te vragen of het paard benzine nodig heeft :) als we zien dat vader (met 2 kindjes) een jerrykan vol staat te tanken. Het blijft fascinerend om deze mensen en hun leefwijze te zien.

We verlaten Amish county, Lancaster en de omliggende plaatsjes met de bijzondere namen zoals Bird in Hand, Paradise en het fraaie Intercourse :)

Voor de laatste keer stellen we de TomTom in op 'vermijd snelwegen' en dat gaat goed tot we vrij plotseling in een niet zo frisse buurt belanden, we denken dat het een voorstad van Philadelphia is. We weten niet hoe snel we de TomTom in moeten stellen op 'snelste route' en zijn blij als we weer op de highway zitten. Daar hebben we van geleerd voor een volgende keer en we hebben een suggestie voor een update van TomTom: 'vermijd ongure buurten'.

Onderweg doen we voor de laatste keer een Walmart aan, want gisteravond hadden we een smsje van Lars of we pretzels mee konden brengen. Natuurlijk ... ruimte zat in de koffers :) Ook vinden we in deze Walmart toch nog het felbegeerde Pink Floyd t-shirt voor Harry.

Luisterend naar Harry Potter komen we om 15.00 uur in Freehold aan. Eerst wat gedronken en toen alle kasten open en koffers inpakken. We hebben die extra tas echt nodig ...
Na het eten hebben we de camper gepoetst. Verder de telefoons, iPods en e-reader opgeladen en ingechecked voor onze vlucht van morgen. De vlucht is overboekt en ze zoeken vrijwilligers om hun plaats af te staan, maar daar hebben we geen zin in. Als we dan toch naar huis moeten, dan ook zo snel mogelijk.

Morgen willen we op tijd weg, het is een uur rijden, we moeten nog tanken en propane vullen en we hebben nog een schade af te handelen bij Road Bear. En dan moeten we ons (te) lang vermaken op Newark, want onze vlucht gaat pas om 18.45 uur :(

Het was een geweldige vakantie en de dagen zijn echt omgevlogen! Deze reis is zeker voor herhaling vatbaar. Nogmaals willen we iedereen bedanken voor alle reacties hier op het weblog en via Hyves, email of sms.

Aantal miles vandaag: ? want we hebben het blaadje met de stand weggegooid :)
Campground: Pine Cone Resort in Freehold NJ

1. Laatste keer naar de wallmart? Misschien kom je er nog wel 1 tegen onderweg naar het vliegveld :). Goede reis terug, we zijn zaterdag in zoetermeer, dan komen we wel ff langs.....jammer, vanaf morgen kunnen we geen weblog meer lezen, zal wel afkicken worden..
    Misschien leuk om van jullie dagelijks leven ook een weblog bij te houden....zo blijven wij ook nog een beetje op de hoogte.
    Groetjes, marin en sander.

2. Het was leuk om jullie verslag te lezen. Een aantal zeer herkenbare dingen. Goede reis naar huis!

3. Ondertussen zijn jullie natuurlijk al láng thuis ,zijn de koffers uitgepakt en heeft Lars al zijn cadeautjes in ontvangst genomen .
    Het was leuk met jullie mee te reizen ( lekker goedkoop ook natuurlijk ) en het is eigenlijk best jammer dat je "normaal" geen blog bij houdt ! Welkom thuis !